DIOS ES AMOR

DIOS ES AMOR

viernes, 17 de enero de 2014




 JEAN 11

Az Ige testté lett

1 Kezdetben volt az I
ge, és az Ige az Istennél volt, és Isten volt az Ige. 
2 Ez kezdetben az Istennél volt. 
3 Minden őáltala lett, ésnélküle semmi sem lett, ami lett. 
4 Őbenne volt az élet, és az élet volt azemberek világossága. 
5 És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nemfogadta be azt. 
6 Volt egy Istentől küldött ember, akinek a neve János volt. 
7 Ő tanúbizonyságul jött, hogy bizonyságot tegyen a világosságról, hogy mindenkihiggyen őáltala. 
8 Nem ő volt a világosság, azért jött, hogy bizonyságot tegyena világosságról. 
9 Az igazi világosság eljött már a világba, amely megvilágosítminden embert. 
10 A világban volt, és a világ általa lett, de a világ nemismerte meg őt. 
11 Az övéi közé jött, és az övéi nem fogadták be. 
12 Akik pedig befogadták, azokat felhatalmazta arra, hogy, hogy Isten fiaiválegyenek, mindazokat, akik az ő nevében hisznek. 
13 Akik nem vérből, sem atestnek akaratából, sem a férfiúnak indulatából, hanem Istentől születtek. 
14 És az Ige testté lett, és lakozott miközöttünk (és láttuk az ő dicsőségét,mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), aki teljes volt kegyelemmel és igazsággal. 
15 János bizonyságot tett őróla, és kiáltott, ezt mondva: ,,Ez volt az,akiről mondtam: Aki utánam jön, előttem lett, mert előbb volt nálam.'' 
16 És az ő teljességéből vettünk mindnyájan kegyelmet is kegyelemért. 
17 Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem pedig és az igazság JézusKrisztus által lett.
18 Az Istent soha senki nem látta, az egyszülött Fiú, akiaz Atya kebelén van, az jelentette ki őt.

Keresztelő János bizonyságtétele

19 És ez János bizonyságtétele. Amikor a zsidók papokat és lévitákat küldtekJeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: ,,Kicsoda vagy te?'' 
20 Megvallotta és nem tagadta, megvallotta, hogy: ,,Nem én vagyok aKrisztus.'' 
21 Megkérdezték őt: ,,Kicsoda tehát? Illés vagyte?'' Ezt mondta: ,,Nem vagyok.'' ,,A próféta vagyte?'' És ő felelte: ,,Nem.'' 
22 Mondták azért neki:,,Kicsoda vagy? Hogy megfelelhessünk azoknak, akik minket elküldtek: Mit mondasz magadfelől?'' 
23 Ő ezt mondta: ,,Én kiáltó szó vagyok a pusztában.Egyengessétek az Úrnak útját, amint megmondta Ézsaiás próféta.'' 
24 Aküldöttek a farizeusok közül valók voltak. 
25 Megkérdezték őt, és ezt mondtákneki: ,,Miért keresztelsz tehát, ha nem te vagy a Krisztus, sem Illés, sem apróféta?'' 
26 János így felelt nekik: ,,Én vízzelkeresztelek, de köztetek van, akit ti nem ismertek. 
27 Ő az, aki utánam jön, akielőttem lett, akinek én nem vagyok méltó, hogy saruja szíját megoldjam.'' 
28 Ezek Betániában történtek, a Jordánon túl, ahol János keresztelt. 
29 Másnap látta János Jézust hozzámenni, és ezt mondta: ,,Íme, azIstennek ama báránya, aki elveszi a világ bűneit! 
30 Ez az, akiről én eztmondtam: Utánam jön egy férfiú, aki előttem lett, mert előbb volt nálam. 
31 Énnem ismertem őt, de hogy megjelentessék Izraelnek, azért jöttem én, aki vízzelkeresztelek.'' 
32 És bizonyságot tett János, ezt mondva:,,Láttam a Lelket leszállni az égből, mint egy galambot, és megnyugodott őrajta. 
33 Én nem ismertem őt, de aki elküldött engem, hogy vízzel kereszteljek, azmondta nekem: Akire látod a Lelket leszállni és rajta megnyugodni, ő az, aki Szentlélekkelkeresztel. 
34 Én láttam, és bizonyságot tettem, hogy ez az IstenFia.''

Jézus első követői

35 Másnap ismét ott állt János és kettő az ő tanítványai közül, 
36 ránézve Jézusra, amint ott járt, mondta: ,,Íme, az IstenBáránya!'' 
37 Hallotta őt a két tanítvány, amint szólt, és követtékJézust. 
38 Jézus pedig hátrafordult, és látva, hogy követik azok, ezt mondtanekik: 
39 ,,Mit kerestek?'' Azok pedig mondták neki:,,Rabbi -- ami azt jelenti: Mester --, hol laksz?'' 
40 Mondtanekik: ,,Jöjjetek, és lássátok meg.'' Elmentek, meglátták, hol lakik, és nálamaradtak azon a napon: akkor pedig körülbelül tíz óra volt. 
41 A kettő közül,akik Jánostól ezt hallották, és őt követték, András volt az egyik, Simon Péter testvére. 
42 Ő találkozott először a saját testvérével, Simonnal, és mondta neki:,,Megtaláltuk a Messiást'' -- (ami azt jelenti: Krisztus). 
43 És Jézushoz vezette őt. Jézus pedig reátekintve, mondta: ,,TeSimon vagy, Jóna fia, téged Kéfásnak fognak hívni'' -- (ami azt jelenti: Kőszikla). 
44 A következő napon Galileába akart menni Jézus, találkozott Fülöppel, ésmondta neki: ,,Kövess engem!'' 
45 Fülöp pedig Betsaidából,András és Péter városából való volt. 
46 Fülöp találkozott Nátánáellel, és mondtaneki: ,,Akiről Mózes írt a törvényben, és a próféták, megtaláltuk, a názáreti Jézust,Józsefnek fiát.'' 
47 Mondta neki Nátánáel: ,,Názáretbőltámadhat-e valami jó?'' Fülöp ezt mondta neki: ,,Jöjj, és lásdmeg!'' 
48 Látta Jézus Nátánáelt őhozzá menni, és azt mondta róla:,,Íme, egy igazán izraelita, akiben hamisság nincsen.'' 
49 Nátánael ezt mondta neki: ,,Honnan ismersz engem?'' Jézusígy felelt neki: ,,Mielőtt hívott téged Fülöp, láttalak téged, amint a fügefa alattvoltál.'' 
50 Nátánáel így felelte neki: ,,Rabbi, te vagy azIsten Fia, te vagy az Izrael Királya!'' 
51 Jézus így felelt neki:,,Azért, mert azt mondtam neked: láttalak a fügefa alatt, hiszel? Nagyobbakat látszmajd ezeknél.'' 
52 És mondta neki: ,,Bizony, bizony mondomnéktek: Mostantól fogva meglátjátok a megnyílt eget és az Isten angyalait, amint felszállnak ésleszállnak az Emberfiára.''



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Mi lista de blogs

Vistas de página en total

Translate